Consell Escolar

El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat educativa en el govern dels centres educatius.

Les funcions principals del Consell són l’aprovació, el seguiment i l’avaluació dels projectes que desenvolupen l’activitat educativa del centre (article 127 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació; BOE núm. 106 del 04/05/2006).

Composició del Consell Escolar:

El Consell Escolar, el formen:

• La directora del centre, Tamara Flores
  • La cap d’estudis, Pilar Canalís
  • La regidora de l’ajuntament, Adelaida Moya
  • 3 mestres escollits pel claustre, Luis Miguel Pagan, Marian Sedano, Sonia Lechuga.
  • 3 familiars  d’alumnes, elegits entre les famílies de l’escola, Claudia Madrigal, Raquel Estrada, Isabel Cuadrado.
  • Un representant del personal d’administració i serveis del centre, Carles Serra.
  • L’AFA de l’escola Designa un representat en el Consell Escolar, Àlvar Mallen.
  • El secretari del centre, Carlos Boleda

El Consell Escolar del centre ha d’establir el nombre de representants de cada sector respectant els criteris generals de composició.

L’alumnat a l’ed. Primària no poden escollir representant.

Eleccions als Consells Escolars:

Les eleccions per a la constitució inicial o la renovació parcial dels membres del Consell Escolar, les convoca la direcció del centre amb un mínim de quinze dies hàbils d’antelació a la data de realització de les votacions. El director o la directora de cada centre ha d’organitzar accions per impulsar la participació del diferents sectors de la comunitat educativa.

Tenen dret a votar per elegir els representants:

• dels pares i les mares, el pare i la mare de cada alumne/a escolaritzat/ada en el centre o, si és el cas, els seus tutors legals.
  • del professorat, tots els professors que integren el claustre,
  • del personal d’administració i serveis, tot el personal d’administració i serveis que presta serveis al centre.

Els membres del Consell Escolar són escollits per quatre anys. Cada dos anys es renova la meitat dels membres representants del professorat i la meitat dels membres representants de l’alumnat i dels pares d’alumnes.